לא נעים להסביר ללקוח טעות שלך

צילום: תפור וילונות

קרתה לך פעם סיטואציה בה עמדת מול לקוח ונאלצת להסביר לו למה הוילון מפריע לפתיחת החלון למרות שהכל תוכנן מראש?  

להגיד על סיטואציה כזו שזה לא נעים זה אנדר סטייטמנט. 

ב-22 שנים האחרונות נתקלתי, לצערי, ביותר מידי אדריכלים ומעצבים שעמדו מול לקוח בסיטואציה לא נעימה כזו בגלל תכנון לא נכון.   

ב-99% מהמקרים מדובר בטעויות שהיה ניתן בקלות להימנע מהם.  מתוך מקרים רבים בהם נתקלתי אסביר הפעם על מספר מקרים קלאסיים.
מדובר על מקרים שממש קל להמנע מהם ושחלקם לא ניתן לתקן לאחר הביצוע בשטח. 
הפתרון הקל ביותר הוא לשלב את הולן (איש הוילונות) כבר בשלב תכנון הבניה או השיפוץ. 


במקרה של חלון שנפתח פנימה תכנון מוקדם יאפשר התקנת וילון.
בתמונה ניתן לראות מסילה שקועה בתקרה (מסומן באליפסה צהובה).
ללא הכנה של מסילה שקועה החלון היה נוגע במסילות בעת הפתיחה.

בתכנון של החלון הבלגי יתוכנן עם קבוע שמאלי ושם יהיה אזור איסוף הבד.
כלומר נמנע תכנון פתיחת דלת או חלון במיקום איסוף הבד.

צילום: איתי בנית

תכנון מוקדם ותיאום עם נגרות, יאפשר התקנת וילונות לחדר הישיבות כך שיסתירו ארונות, התוצאה שתתקבל תהיה של חדר מולבש ויוקרתי